Sider

mandag den 9. juni 2014

Tromsø del 3

Hov, jeg blev jo ikke færdig med turen til Tromsø, men der kom en hverdag i vejen.
Vi var på heldagsudflugt den ene dag, hvor vi kørte med bus til Olderdalen og gav koncert i Kåfjord Kirke. Kirken var en lille trækirke, og modtagelsen var hjertelig og overvældende. Vi blev budt velkommen med et større kaffebord, og koncerten begyndte med at et lokalt kor sang for os på samisk og iført samedragter. Meget festligt! Så kunne vi fortsætte koncerten på dansk, norsk, latin og engelsk.
Efter koncerten kørte vi videre til Skervøy og gik ombord på Hurtigruten. Hurtigrutens skibe sejler op og ned langs Norges kyst og ind i nogle af fjordene. Nogle turister tilbringer flere dage ombord, vi skulle bare med et enkelt stop tilbage til Tromsø. Sejlturen tog knapt 6 timer, og der var ikke meget andet at gøre end at nyde udsigten og spise en god middag - ren afslapningsluksus.
Nå jo, vi gav også lige en minikoncert udenfor i kulden på agterdækket, akkompagneret af skibet buldrende motorer. Jeg spekulerer over, om publikum overhovedet kunne høre os. Vi blev i hvert fald fotograferet grundigt og er sikkert blevet vist frem i flere amerikanske og tyske dagligstuer. Da minikoncerten var vel overstået var der friskkogte pil-selv-rejer og hvidvin til os også (de øvrige turister pillede og spiste mens vi sang), men det ville jo indebære, at jeg skulle have vanterne af, og det følte jeg slet ikke for! Jeg nød i stedet kaffen indenfor i panoramasalonen, hvor jeg fangede et solglimt med kameraet. Vi lagde til i Tromsø ved midnatstid efter en lang og god dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar