Sider

fredag den 12. juli 2013

Miniferie i Skåne

Som nævnt har jeg været på miniferie i Sverige, hvor jeg besøgte familien. Hyggeligt og afslappet. Min kusine og jeg tog et par tøseudflugter. Først til Klippan Yllefabrik, der bl.a. sælger de lækreste uldplaider. De har også garnudsalg, hvor man kan være heldig at finde noget godt. Jeg blev nu ikke fristet denne gang.
Næste tøsetur gik til Höganäs, hvor første stop var Höganäs Saluhall. Det er en gammel keramikfabrik, hvor der tidligere blev produceret bl.a. nedløbsrør. Nu er der brugskunstforretning og delikatessemarked i og mellem de store, gamle ovne. På første sal kan man købe frokost, menukortet er enkelt og kvaliteten god, og spise den mellem ovnene. Vi købte lidt lækkerier i form af pølse og ost med hjem til aftensmaden og nød en rejemad til frokost.
Et vue over delikatessemarkedet

Fabriksstemningen er der endnu på den fede måde.
Næste stop på tøseturen var Höganäs Outlet, hvor man har samlet en række store outletbutikker fx Iittala, Kosta Boda og Lager 157 (tøj). Her fandt jeg et par Höganäs keramik skåle, samt en top og en strikbluse. Alt i alt en fantastisk hyggelig lille ferie!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar