Sider

fredag den 11. januar 2013

Til kolde dage

Det første færdiggjorte projekt i år er dette halstørklæde, som jeg arbejdede på hen over jul og nytår. Nå, strengt taget var medaljen vel årets første projekt, men det var jo bare for sjov og tæller næsten ikke. Opskriften på halstørklædet kommer fra Sidsel Sangilds bog "3-d hækling". Modellen hedder Farvekortet. Da jeg har brugt en anden garntype, Drops Merino Extra Fine, måtte jeg rette maskeantal lidt til. Jeg har desuden hæklet det bredere og hæklet enderne sammen, så røret kan vikles om halsen et par gange. Hmm, måske er det mest rimeligt at sige, at det er mønsteret på halstørklædet, jeg har fra opskriften, da jeg har ændret alt andet, men inspirationen kommer altså fra Sidsel Sangilds opskrift!

Forresten har huen, som halstørklædet skal passe til, fået pynt på toppen. Jeg fik en pelspompom i fødselsdagsgave. Den er måske lidt stor til huen, men festligt ser det ud.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar