Sider

søndag den 28. oktober 2012

Hækling er et hit!

Og det har det været for mig i mange år. Jeg kan huske, jeg som barn sad ved siden af min farmor, mens hun hæklede. Hun prøvede også at lære mig det, men det blev ikke til mere end nogle fine, lange luftmaskesnore! Jeg lærte det først som voksen, da jeg gik på seminariet. Jeg skulle i praktik i håndarbejde med 2 piger, der havde håndarbejde som linjefag (det har jeg ikke). De ville gerne lære klassen at hækle, og det gik jeg med til under forudsætning af, at de lige lærte mig det inden praktikken. Jeg fik et lynhurtigt grundkursus i luftmasker og fastmasker, som var de masker, eleverne skulle bruge til deres boldnet. Jeg husker ikke, hvordan selve praktikken gik, men hvad angår hækling, var jeg "hooked"!
Mit største projekt til dato er dette tæppe af  126 oldemorfirkanter. Det er hæklet af bomuldsgarn og er ret tungt og ikke særlig lunt, men det ser dekorativt ud på gæstesengen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar