Sider

onsdag den 31. oktober 2012

Sykreds

I Matador har Maude og borgerskabets andre damer ind i mellem sykreds. Formålet var vist at lave ting der kunne sælges til fordel for et eller andet godt formål. I den kommende weekend skal jeg have sykreds eller rettere nørkleweekend, som vi har valgt at kalde det. Det gode formål er at vi skal hygge os med strikke-, hækle- eller sytøjet, mens vi snakker eller ser film og holder de reglementerede pauser, for uden mad og drikke... Jeg kan nu ikke afvise, at der kan blive produceret et par grydelapper til en julebazar.

Heldigvis får jeg besøg af et par super-strikkere, for jeg er gået i stå i mit strikketøj. Mine evner udi strikning er under udvikling, og jeg er meget bevidst om ikke at kaste mig over for store projekter. Jeg mente, jeg havde fundet en god model i en bluse fra Drops. Det er jo bare et forstykke og et bagstykke og næsten lige op. Oven i købet strikket i bouclégarn, der kan camouflere evt. ujævn strikning. Smart, tænkte jeg, lige indtil jeg måtte pille de første 30 cm op, fordi jeg strikker så løst, at resultatet ville blive en størrelse for stor!

Nu er jeg så nået dertil på forstykket, hvor jeg skal strikke masker op, tage ind og ud, og hvad ved jeg. Hjælpen er påkrævet og heldigvis også på vej - jeg glæder mig.

Det bliver måske godt en gang.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar