Sider

tirsdag den 4. december 2012

Kedelige, fornuftige og hyggelige julegaveønsker

I øjeblikket er der godt gang i julegaveproduktionen, men det kan jeg jo hverken skrive om eller vise billeder fra, man ved jo ikke, hvem der læser med! Altså må dagens indlæg handle om mine julegaveønsker i stedet.
Jeg har både fornuftige/kedelige ønsker og fornuftige/hyggelige ønsker. Til den første kategori hører et tærtefad og en god bitskruetrækker - der er ind i mellem brug for begge dele dog yderst sjældent på samme tid!

Listen med de fornuftige/hyggelige ønsker er lidt længere. Det er sandsynligt, at andre vil have svært ved at se det hyggelige eller fornuftige i ønskerne. Min søster grinede i hvert fald højt og undrende, da jeg fortalte, at jeg ønsker mig gavekort til en Build-a-bear-butik. Men når man, som jeg, én gang har stået med et par hjemmesyede bamsegummistøvler, der tydeligvis ikke kunne tvinges en bamsefod i uden at gribe til Askepotstedsøstrenes metoder, så vil man kunne se det fornuftige i det ønske! Den gang måtte jeg bede et par af mine elever tage deres bamser med i skole, så jeg kunne finde en passende gummistøvleløsning, men det er besværligt i længden. Jeg må have min egen model. Det kan godt være, jeg skal låne et barn et eller andet sted for ikke at stikke for meget ud, den dag jeg går ind og køber bamsen...

Ud over bamsen ønsker jeg mig blåt eller turkis Zpaghettigarn, for det må prøves; en æske til undertrådsspoler, fordi de roder i rummet på symaskinen og Clover hæklenåle, ikke fordi jeg mangler, men fordi de er dejlige at arbejde med, og jeg har kun 2. Det er da nogle fornuftige og hyggelige ønsker, ikke?
Etuiet med alle hæklenålene

Favoritnålene

3 kommentarer:

  1. Vær du bare stolt af at ønske dig en Build-a-bear :-)
    Den kan så komme i familie med min Måle-Magda, min mors Måle-Mette og CRHs Måle-Marie... hvis du altså navngiver den Måle-M......... et eller andet :-)
    Og glæd dig så til at få den lavet - det er SÅ hyggeligt. Mage til top-motiveret-top-engageret personale skal man lede længe efter!!

    SvarSlet
  2. Jeg havde egentlig tænkt den skulle hedde Esmaralda, men det kan være jeg skal overveje noget med Måle-M... Det er dejligt at have familie, også for bamser!

    SvarSlet
  3. Build-a-bear bamser er da en nødvendighed! Ja, jeg har Måle-Marie. Hun blev så en hund, fordi Teresa var med inde at vælge hende og Teresa elsker hunde.... Måske ikke så praktisk i forhold til resten af verdens bamser, men meget sød!
    Det kan varmt anbefales at medbringe et barn til køb. Man føler sig garanteret meget fjollet hvis man skal stå der og hoppe så mange gange som man er år!

    SvarSlet