Sider

søndag den 14. april 2013

Doilies

Jeg har arbejdet videre på at få brugt store og små garnrester. Jeg har haft gang i en større doily-produktion. Hmm... var det egentlig ikke det, der hed en flacon tidligere eller hvad? Er der forskel, eller hvad er forskellen ud over navnet? Nå, men jeg har i hvert fald lavet sådan nogle runde, flade pyntetingester.
Jeg har lavet flere end dem, I kan se på billedet, for de fik hurtigt ben at gå på. Min fætters kone skal have nogle til at lægge under tekrusene, så der ikke kommer ringe i voksdugen. I fredags spiste jeg hos en veninde, som lige fik 4 stk. - igen til at lægge under krus. Hun manglede så en lidt større én til at sætte tekanden på. Hendes datter syntes, de var vældig fine og bestilte 4 stk. til flytte-hjemme-fra-kassen.
De små er 12 cm i diameter og er hæklet i tykt bomuldsgarn på nål nr.4. Den store er 26 cm i diameter og er hæklet i Zpaghettigarn på nål nr.10. Opskriften har jeg fundet hos Yarnfreak.

2 kommentarer:

  1. Dine ting er for fine, Mette. Du bliver aldrig arbejdsløs, så længe du laver så pæne ting!

    SvarSlet