Sider

mandag den 15. april 2013

Sundt slik?

Jeg kan lige så godt indrømme det: Jeg har en meget sød tand! Jeg har sjældent slik i huset. Ikke fordi jeg ikke køber det, men fordi jeg guffer det i mig, lige så snart det kommer inden for døren. Her i weekenden trængte jeg alligevel til noget sødt, men kunne mærke, at det ville gå helt galt, hvis jeg vovede mig ud for at købe ind. Altså måtte jeg lave noget selv. Det blev til disse mueslibarer.

Du skal bruge:
25 g smør
50 g honning
40 g rørsukker
½ tsk kanel
2½ dl havregryn
1 dl puffede ris (Rice Crispies eller lignende)
½ dl rosiner
½ dl hasselnødder (groft hakkede)

Smelt smør, honning, rørsukker og kanel i en gryde. Rør havregryn, ris, rosiner og nødder i massen og fordel den i en brødform med bagepapir i. Pres massen godt sammen og sæt den i køleskabet ½ time. Skær pladen ud og spis eller pak stykkerne ind og gem dem i køleskabet. Man kan også tilsætte tørrede frugter, cornflakes, chokolade eller hvad man nu har i skabet.

Mums, siger jeg bare. Måske et lidt sundere alternativ, men det holder nok ikke længere af den grund!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar