Sider

søndag den 1. september 2013

Vanvittig velbrugt weekend

En vanvittig velbrugt weekend er ved at være slut. Den har i høj grad stået i familiens tegn, da jeg har haft besøg af flere omgange. Ingen særlig anledning, bare fordi - og det var hyggeligt!
Lørdag kom en kusine, hendes mand, datter og svigersøn, min moster og min søster til frokost. En del af gæsterne kom for tidligt, for det er ikke sådan lige at beregne køretiden fra Nord- eller Vestsjælland til Køge. Det gjorde nu ikke mig så meget, de blev sat i arbejde, mens jeg lavede maden færdig. Så jeg fik klippet hæk, smurt en dør og dækket bord. Så kan de lære det :-) Belønningen var et godt måltid mad og kaffe og kage, og snakken gik.
Værtindegaven: En Purpursolhat til at plante i haven.
Lørdag aften havde jeg for mig selv indtil lidt efter midnat, hvor næste hold gæster ankom. En anden kusine og hendes mand havde været til bryllup i byen og ville hellere overnatte hos mig fremfor bare at køre hjem til Sverige. Det gjorde, at søndagen også blev superhyggelig. Vi sad længe over morgenkaffen, var på genbrugspladsen (deres bil er større end min) og på udflugt til Kjøge Miniby.
Køge Miniby Kirke 
Kjøge Miniby er en nøjagtig model af byen Kjøge, som den så ud i 1865. Den er bygget i målestoks-forholdet 1:10 og er stadig under opbygning. Hele byen er bygget af frivillige, der bruger mange timer på det. Kirken er den største bygning, og det tog 8 år at få den færdig. Der bliver gjort meget ud af detaljerne på de enkelte huse, og efter et besøg i minibyen kan det være sjovt at gå på jagt efter de samme detaljer i det nutidige Køge. Mange af dem findes nemlig stadig (okay, ikke alle dassene, men de andre detaljer!). Rundt om minibyen er der opsat borde og bænke, så man kan nyde den medbragte mad. Kan klart anbefales i solskin - vi sprang det over i dag, fordi regnen kom.  
Der er blevet kælet for alle detaljer.

Udsigt over minibyen med fængselsgården i midten.
Efter en sen frokost gjorde vi som vejret dikterede og plantede os i sofaen og så en god film - Water for elephants - om kærlighed og cirkus. Nu vil jeg bruge aftenen på at strikke eller hækle, så det kreative også bliver tilgodeset. Jeg håber jeres weekend har været lige så god som min.

1 kommentar:

  1. Du har nærmest haft flere gæster end mig! Sikke en travl weekend. Flotte billeder fra minibyen!

    SvarSlet