Sider

fredag den 16. november 2012

Materialelageret

I går gik der tid med at gennemse  mit materialelager for at se, om jeg har, hvad jeg skal bruge til de planlagte julegaver. Materialelager lyder som et stort rum med adskillige hyldemeter stof og garn, og så slemt er det ikke. Der er kun tale om 6-7 Ikeaplastkasser med et blandet indhold af nyt og gammelt stof, garn, pudefyld og pladevat, og hvad man ellers lige har brug for. Jeg fandt meget af det, jeg har brug for, men måtte alligevel lige i Stof & Stil og supplere med de sidste ting.

Stof & Stil er et dejligt og farligt sted. Jeg har altid en indkøbsliste med, så jeg ved, hvad jeg skal gå efter. Problemet er bare, at jeg ofte kommer hjem med mere, end der står på sedlen, lidt ligesom det kan ske i Netto. Man bliver så inspireret, når man går rundt mellem stof-, garn- og dimsehylderne. Helt galt går det, når jeg henter de nye kataloger. Så starter jeg med en kop kaffe, mens jeg bladrer katalogerne igennem, og SÅ går jeg ind og handler, for det ville jo være ærgerligt at komme hjem og opdage, at der var noget i kataloget man skulle have købt... Og her har vi i virkeligheden årsagen til mit materialelager, for når jeg har købt ind, og der er gået et stykke tid, har jeg glemt, hvad det var, jeg havde tænkt at sy af det pistaciegrønne stykke velour eller det lyseblå satin med broderi. Men jeg klager ikke! Det er nemlig skønt engang i mellem at tænke: Jeg har lyst til at sy - hvad kan jeg mon finde i kasserne i dag?

Nu har jeg så materialerne i hus til de planlagte julegaver, så bliver det spændende at se, om tiden rækker til planerne. Selv om jeg prøver at være i god tid, sker det at julen kommer for hurtigt, og jeg må finde andre løsninger. Men der er håb: gave nr. 1 er næsten færdig
Kommende julegaver?
.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar