Sider

søndag den 18. november 2012

Musikalskhed

Weekenden er næsten gået, og jeg er godt brugt. Jeg har tilbragt lørdagen og en del af søndagen på Kalundborg Vandrerhjem til korweekend med det kor, jeg synger i. Alt i alt blev det til godt 11 timers korprøve, og det kræver sin kvinde eller mand at være koncentreret om noder, toner og klang så længe. Men det er skønt når det lykkes, når tonerne rammes, harmonierne passer sammen og sangteksten kan høres i musikken. Man kunne næsten føle julen.

Ind i mellem var der indlagt pauser - vi skulle jo spise. Madglæden kunne næsten matche sangglæden, for de laver fantastisk mad på vandrerhjemmet. Billedet er taget i spisesalen og siger noget om deres holdning til mad, men nogle af ordene kunne såmænd også gælde oplevelsen af at synge i kor.
Det blev ikke til meget nørkleri i denne weekend, men jeg fik dog hæklet 4 runde firkanter til mit tæppe, mens der blev øvet stemmer.14 tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar